In acest ghid Apex Legends voi prezenta toti eroii, armele, atasamentele si harta cu cele mai bune locuri de sarit.
Se gandea cineva ca un joc care e un amestec intre PUBG, Overwatch si Fortnite va avea un asemenea succes intr-un timp atat de scurt. Poate nici dezvoltatorii jocului nu se asteptau la un succes atat de rapid. Lansat pe 4 februarie 2019,Apex Legends a reusit sa atraga in mai putin de doua luni 50 de milioane de jucatori.
Pana sa trecem la ghidul Apex Legends pentru incepatori, voi explica in cateva randuri de ce jocul are un asemenea succes in radul pasionatilor de shootere Battle Royale.
Intr-un joc Apex Legends sunt 60 de jucatori impartiti in 20 de echipe de cate 3. Asadar, jocul nu poate fi jucat in modul solo, ci doar in echipa de 3. Din echipa pot face parte prietenii pe care ii inviti sau alti jucatori reali, alesi aleatoriu de catre joc. Odata formata echipa, cei trei jucatori trebuie sa isi aleaga cate un erou, denumit de joc legenda. Ca si in cazul jocului Overwatch, eroii au puteri si caracteristici diferite. Echipa care ramane ultima in viata, castiga.
Ca si in cazul altor jocuri Battle Royale, sari intr-ul loc ales de echipa si cauti arme, atasamente pentru arme, kituri medicale, armuri, casti etc. Fata de alte jocuri, cei trei membri ai echipei sar impreuna, saritura fiind controlata de un singur jucator. Daca vrei sa sari singur, ai optiunea de a te desprinde de grup si de a iti controla singur saritura.
Actiunea de petrece pe o insula iar un cerc care pleaca la anumite intervale de timp are rolul de a aduna jucatorii intr-o anumita zona, pentru a nu se cauta la nesfarsit pe harta. Daca ramai in afara cercului, mori.
Desi eroii din Apex Legends sunt usor de invatat, controlarea lor tactica in functie de moment, de eroii care iti ies in fata sau strategia colectiva a echipei, este destul de greu de facut. Necesita multe ore de joc cu acelasi erou, deoarece nici o situatie nu este asemanatoare cu cealalta, iar alegerile facute in diferite situatii conteaza mai mult in Apex Legends decat in orice alt shooter.
Alegerea eroului nu este atat de importanta ca in Overwatch sau alte jocuri, ci este mai important modul in care il folosesti si cat de bine il stapanesti.
Ghidul Legendelor (eroilor) din Apex Legends
Agilitate, viteza si marime
Legendele sunt personajele sau eroii din care alegi la inceputul fiecarui joc. Fiecare legenda are 3 abilitati speciale, impartite dupa cum urmeaza: tactical ability, passive ability si ultimate ability.
Toate legendele din Apex sunt la fel de rapide si de agile. Chiar daca unele se simt mai rapide, aceasta este de fapt senzatie date de animatia legendei in miscare. Asadar, un erou solid ca Gibraltar se misca la fel de repede ca Wraith.
Exista insa un factor fizic care le separa si acela este marimea eroului. Un erou mai mare este mai usor de nimerit decat un erou mai mic. Fiecare personaj din jocurile FPS sunt imbracate in asa numitele hitboxes. Desigur, acestea sunt invizibile si au rolul de a inregistra damageul primit in functie de partea din corp lovita. Intr-un scenariu ideal, hitbox trebuie sa acopere perfect doar partile vizibile ale personajului. In Apex Legends, acestea nu sunt destul de bine definite, mai ales in cazul anumitor legende ca Pathfinder, care inregistreaza damage chiar daca tragi printre picioarele lui, sau printre maini si corp.
In functie de hitboxul fiecarui jucator, s-a putut calcula diferentele de marime intre eroi. In cazul nostru, reprezinta aria totala in care poate fi lovit un erou pentru a inregistra damage.
Cel mai mic este Wraith, de la care vom pleca si il vom compara cu ceilalti eroi.
Wraith 33 cm2
Lifeline 37 cm2. Cu 12% mai mare ca Wraith
Bloodhound 37 cm2. Cu 12% mai mare ca Wraith
Mirage 44 cm2, cu 33% mai mare ca Wraith
Banglore 44 cm2, cu 33% mai mare ca Wraith
Pathfinder 63 cm2, cu 90% mai mare ca Wraith
Caustic 68 cm2, cu 105% mai mare ca Wraith
Gibraltar 79 cm2, cu 14% mai mare ca Wraith
Dezvoltatorii jocului au anuntat ca vor egaliza aceste valori intr-un update viitor.
Prezentarea legendelor din Apex Legends
Primul pas pe care trebuie sa-l faci e sa alegi un jugator (legenda). Fiecare legenda are propriile caracteristici si poate fi folosita de un singur jucator. Alegerea legendei se face pe rand. Daca esti al doilea sau al treilea la alegerea legendei, poti tine mouse-ul pe cea cu care vrei sa joci, iar ceilalti jucatori vor vedea optiunea ta. Daca o vor respecta sau nu, depinde de ei, pentru ca ordinea in alegere primeaza.
Ultimul jucator care isi alege legenda, devine jump master. Asta inseamna ca el decide unde se sare si controleaza saritura pentru ceilalti doi coechipieri. Poate insa decide sa renunte la calitatea de jump master apasand ctrl left, iar aceasta va fi transmisa altui jucator din echipa.
Abilitatile legendelor (eroilor) in Apex Legends
Passive ability este abilitatea pe care legenda o are tot timpul. In general, nu trebuie sa faci sau sa apesi ceva ca aceasta sa se activeze.
Tactical ability este o abilitate cu care poate fi folosita in intervale mici de timp, in general intre 10 si 60 de secunde, in functie de legenda.
Ultimate ability este cea mai importanta si puternica abilitate a unei legende. Intervalele in care poate fi folosita abilitatea sunt mai mare fata de cele de la abilitate tactica.
Rolurile legendelor in Apex
Atunci cand alegem o legenda, vedem ca in coltul fiecareia se afla un desen. Acesta reprezinta rolul pe care legenda il poate avea in joc, mai exact natura abilitatilor lor.
Crucea. Daca legenda are acest desen, inseamna ca rolul este unul de suport sau de vindecare.
Gloante. Abilitatile legendei favorizeaza agresivitatea si atacul.
Radar. Abilitati de urmarire si descoperire a inamicilor.
Scut. Legenda are capacitati predominant defensive.
Bloodhound
Pasive: Tracker
Cu ajutorul acestei abilitati pasive, jucatorul care poate vedea urme lasate de inamici pe harta si se poate folosi de aceasta capacitate pentru a afla in ce directie s-au dus. Urmele lasate de inamici pot consta in sange, cartuse folosite. Un aspect foarte important al acestei abilitati este ca aceste urme descoperite au specificat cat timp a trecut de cand au fost lasate. Se poate vedea chiar si cat timp a trecut de cand un inamic a deschis usa.
Tactical: Eye of the Allfather
Odata activata aceasta abilitate, jucatorul poate vedea prin cladire indicii lasate de inamici precum si pozitia inamicului, daca acesta inca se mai afla in cladire. Aceasta abilitate poate fi folosita odata la 30 de secunde.
Ultimate: Beast of the Hunt
Beast of the Hunt transforma imaginea in alb negru, lasand colorat doar inamicii si urmele lor, pentru a le lua urma mai repede. Totodata, viteza de deplasare a creste considerabil. Abilitatea ramane active pentru 35 de secunde.
Gibraltar
Passive: Gun Shield
Aceasta abilitate pasiva se activeaza doar in momentul in care jucatorul se uita prin tinta armei. Odata activata, se formeaza un scut care protejeaza de gloate partea superioara a corpului.
Tactical: Dome of Protection
Aceasta creaza o sfera impenetrabila prin care nu pot trece gloantele, indiferent ca sunt trase din exterior sau din interior. Sfera ramane fixa, nu se deplaseaza, personajul putand iesi din ea. Inamicul poate intra in sfera si te poate omori.
Ultimate: Defensive Bombardament
Cand abilitatea este activata, in mana apare o grenada de fum. Aceasta este folosita pentru a marca punctul unde va urma sa cada bombardamentul. Bombardamentul nu-i va afecta pe cei din propria echipa, insa te va afecta pe tine si pe inamici.
Lifeline
Passive: Combat Medic
Cu aceasta abilitate pasiva, jucatorul are posibilitatea de reinvia mai repede un membru al echipei, timp in care va fi protejat de un scut. De asemenea, produsele pentru vindecat sunt utilizate cu 25% mai repede.
Tactical: D.O.C. Heal Drone
Lanseaza o drona care restaureaza viata unui coechipier. Poate fi folosita si pentru restaurarea propriei vieti si poate restaura mai multe vieti in acelasi timp. Jucatorii trebuie sa fie aproape de drona pentru ca aceasta sa functioneze.
Ultimate: Care Package
Cu aceasta abilitate, personajul are posibilitatea de a chema un drop plin cu echipamente defensive de calitate. Este recomandat se fie activat de fiecare data cand exista posibilitatea. Pentru a putea miscora timpul pana la urmatorul drop, se foloseste Ultimate Accelerant si este indicat ca ceilalti jucatori sa-i lase obiectul lui Lifeline, de fiecare data cand il gasesc. Dropul poate omori pe cineva daca este pus pe capul adversarului. Tactic, acesta poate fi folosit si pe post de cover.
Pathfinder
Passive: Insider Knowledge
Cu ajutorul acestei abilitati, poti afla unde se va strange urmatorul cerc. Tot ce trebuie sa faci e sa gasesti un beacon si te conectezi la el. Vei observa pe harta ca, pe langa cercul alb, mai apare pe harta un cerc verde. Cercul alb e ceea ce vede toata lumea, cercul verde fiind urmatorul cerc dupa cercul alb, care poate fi vazut doar de cei care au activat abilitate la beacon.
Tactical: Grappling Hook
Poti lansa un carlig cu sfoara catre un corp solid pentru a putea schimba rapid pozitia si a flanca inamicii. De asemenea, poate fi folosit pentru a te deplasa mai rapid pe harta si a ajunge in locuri neaccesibile altor legende.
Ultimate: Zipline Gun
Aceasta abilitate iti permite sa creezi sfori de transport pentru tine si ceilalti coechipieri.
Wraith
Passive:Voices from the Void
O voce anunta jucatorul daca este pericol in apropiere. Acesta ii poate anunta si pe coechipieri prin apasarea taste H. Chiar daca nu esti atent la sunet, iti poti da seama ca ai fost anuntat de pericol din moment ce apare pe ecran “H Warn Teammates”.
Tactical:Into the Void
Jucatorul creaza un tunel vid prin care se poate misca cu rapiditate spre un anumit punct. In timp ce se afla in tunel, jucatorul nu poate fi atacat de inamici. Totodata, in timp ce utilizeaza tunelul, imaginea devine neclara pentru jucator si nu poate vedea pozitiile inamicilor. Apar siluete care te pot face sa crezi ca sunt inamici, insa in cele mai multe dintre cazuti, acestea sunt false. Intervalul la care poate fi folosita abilitatea este de 20 de secunde.
Ultimate: Dimensional Rift
Creaza un portal intre doua locatii, care dureaza timp de 60 de secunde. Portalul poate fi folosit de coechipieri in oricare dintre directii.
Bangalore
Passive: Double Time
De fiecare data cand se trage in tine, primesti un boost de viteza.
Tactical: Smoke Launcher
Poti lansa o canistra cu fum pentru a a crea o bariera intre tine si inamici, care scade vizibilitatea.
Ultimate: Rolling Thunder
Jucatorul poate chema un atac de artilerie intr-o anumita zona. Bombele vor cadea pe pamant si se vor detona dupa putin timp. Explozia ameteste inamicii si le ia din viata.
Caustic
Passive: Nox Vision
Aceasta abilitate are legatura cu celelate doua abilitati si iti permite sa vezi prin fumul toxic.
Tactical: Nox Gas Trap
Poti plasa 6 capcane de gaz toxic care pot fi de inamici sau de catre tine, daca tragi in ele. Gazul afecteaza viata si vizibilitatea inamicilor. Interesant e ca poti plasa 6 capcane insa poti cara numai 3.
Ultimate: Nox Gas Grenade
Numele e destul de explicit. Arunci o grenada de gaz toxic, la fel cum ai arunca orice alta grenada.
Mirage
Passive: Encore!
Aceasta abilitate se declanseaza automat . In caz ca ai cazut la pamant, se va declansa o holograma timp de 5 secunde cu scopul de a deruta inamicul.
Tactical: Psyche Out
Odata activata abilitatea, apare o holograma a personajului care se va indrepta in directia in care vrei tu sa se indrepte si se va opri in primul obastacol. Holograma va arata la fel ca tine iar inamicii vor crede ca e reala. Abilitatea poate crea confuzie in randul inamicilor si poate fi folosita cu succes in tactici de flancare sau poate fi folosita in aflarea pozitiei inamicilor.
Ultimate: Vanishing Act
Odata activata, abilitatea creaza mai multe holograme care raman pe loc, in timp ce personajul devine invizibil. Cat timp esti invizibil nu poti trage in adversari insa poti primi damage.
Arme si munitie in Apex Legends
Arma | Damage la corp | Damage la cap | DPS-la corp | Body shots to kill | Magazie gloante | Tip munitie |
---|---|---|---|---|---|---|
Wingman | 45 | 90 | 117 | 5 | 6 | Heavy |
RE-45 | 11 | 16 | 143 | 19 | 15 | Light |
P2020 | 12 | 18 | 102 | 17 | 10 | Light |
Peacekeeper | 110 | 165 | 220 | 2 | 6 | Shotgun |
EVA-8 Auto | 63 | 90 | 126 | 4 | 8 | Shotgun |
Mozambique | 45 | 66 | 99 | 4 | 3 | Shotgun |
Mastiff* | 144 | 288 | 187 | 2 | 4 | Unique |
Alternator | 13 | 19 | 130 | 16 | 18 | Light |
Prowler | 14 | 21 | 182 | 15 | 20 | Heavy |
R-99 | 12 | 18 | 216 | 17 | 18 | Light |
M600 Spitfire | 20 | 40 | 180 | 10 | 35 | Heavy |
Devotion | 17 | 34 | 113/255 | 12 | 44 | Energy |
Flatline | 16 | 32 | 160 | 13 | 20 | Heavy |
Hemlok | 18 | 36 | 135 | 12 | 18 | Heavy |
R-301 | 14 | 28 | 189 | 17 | 18 | Light |
G7 Scout | 30 | 60 | 135 | 7 | 10 | Light |
Triple Take | 69 | 138 | 86 | 7 | 5 | Energy |
Longbow | 55 | 110 | 66 | 4 | 5 | Heavy |
Kraber* | 125 | 250 | 150 | 2 | 4 | Unique |
Pistoale in Apex Legends
Wingman
Este cel mai bun pistol si una dintre cele mai bune arme din joc. Poate fi folosit atat in lupte de aproape cat si la distante medii spre mari. Foloseste munitie heavy si produce un damage de 45 ca corp si 90 la cap. Magazia lui e de doar 6 gloante iar un atasament la aceasta este foarte important si creste capacitatea.
RE-45
Acesta este un pistol automat, ce foloseste munitie light rounds . Produce cel mai mic damage dintre toate armele, avand valori de 11 la corp si 16 la cap, cu o magazie de 15 gloante. Faptul ca este automat il recomanda totusi in defavoare urmatorului pistol.
P2020
Un pistol care trage foc cu foc si probabil cea mai slaba arma dinApex Legends. Are o magazie de doar 10 gloante si poate produce un damege de 12 la corp si 18 la cap.
Arme de aslat in Apex Legends
R-301 Carabine
R-301 este cea mai buna arma de asalt din Apex Legends. Cu un recul foarte mic, aceasta poate fi folosita cu foc automat chiar si la distante mari. Este singura arma din categoria Assault Rifles care foloseste munitie light rounds, iar damageul dat de acesta este de 14 la copr si 28 la cap.
Havoc
Este cea mai puternica arma din aceasta categorie insa e destul de complicat de folosit in varianta stock. Asta pentru ca are un delay din momentul in care apesi pe butonul fire si pana incepe arma sa traga. Pentru a reduce acest delay, se poate folosi atasamentul turbocharger. Un alt atasament interesant pentru aceasta arma este Selectfire Receiver care o transforma untr-o arma laser in sigle fire, proiectilul ajungand imediat la tinta, fiind singura arma capabila de acest lucru din Apex Legends. Din pacate, cele doua atasamente nu pot fi folosite impreuna, de aceea consider ca Turbocharger este mai potrivit.
Este o arma complicat de folosit mai ales fara atasamentul amintit, insa are cel mai mare damage pe minut din categorie si exceleaza mai ales in luptele la distante medii.
VK-47 Flatline
Arma foloseste munitie Heavy Rounds cu damage 16 la corp si 32 la cap si este automata. Este o arma decenta care sta in umbra lui R-301. Daca e sa facem o comparatie inter cele doua arme, desi glontul din VK-47 produce mai mult damage, arma are o rata de foc, un damage pe secunda si viteza proiectilului mai mici decat R-301.
Hemlok Burst AR
Este o arma de asalt care trage in mod burst, cu serii de cate 3 gloante. Are cel mai mic damage pe secunda din categorie, iar fiecare glot produce damage de 18 la corp si 36 la cap. Nu este o arma capabila sa faca fata luptelor de aproape, fiind de obicei folosita in modul foc cu foc la distante medii.
Shotguns in Apex Legends
Mastiff
Peacekeeper
EVA-8 Auto
EVA-8 Auto este un shotgun automat din joc si poate face un damage maxim de 63 la corp si 90 la cap, daca toate cele noua alici isi ating tinta. Capacitatea magaziei este de 8 gloante iar damageul pe secunda este de 121.
Mozambique
Arme SMG in Apex Legends
R-99 SMG
Prowler
Alternator
Arme LMG in Apex Legends
Devotion
M600 Spitfire
Snipers in Apex Legends
G7 Scout
Longbow
Triple Take
Atasamentele armelor in Apex Legends
Veti observa ca majoritatea atasamentelor sunt impartite in trei categori, in functie importanta: common (se gasesc cel mai usor dar au un efect mic), rare (cu un efect mediu) si epic (cu un efect mare).
Backpacks
Acestea ghizdanele care iti permit sa cari mai multe lucruri. Acestea sunt de patru tipuri, in functie de raritate: common care iti permite sa cari 2 obiecte in plus, rare cu 4 obiecte in plus, epic si legenderay cu 6 obiecte in plus. Diferenta inter epic si legenderay consta in timpul cu 50% mai mic in administrarea unui medicament in cazul ultimului tip de Backpack.
Barrel
Acestea au rolul de a stabiliza arma si de a reduce reculul acesteia. Acestea sunt de trei tipuri: common, rare si epic. Atasamentul barrel este disponibil pentru SMG, LMG si Assault Rifles.
Magazine
Acest atasament creste numarul de gloante disponibil pe arma. Sunt doua tipuri de magazie, in functie de tipul de gloante folosit. Astfel, avem Magazine Light pentru armele care folosesc munitie Light si Heavy Magazine pentru armele care folosesc munitie Heavy.
Ambele categorii de magazie sunt de trei tipuri: Common (mareste putin capacitatea magaziei), rare (o crestere medie a capacitatii magaziei si o crestere mica a vitezei de incarcare), epic (o crestere mai mare a capacitatii magaziei si un timp mai rapid de incarcare).
Shotgun Bolts
Este un atasament care poate fi pus pe orice shootgun din joc si are ca scop marirea ratei de foc. Tipurile disponibile sunt common, rare si epic.
Stock Attachments
Au scopul de a imbunatati manevrabilitatea armelor precum si de a reduce miscarea cand se spune tinta. Aceste atasamente sunt impartite in doua categorii: Standar Stock pentru armele LMG, SMG si Assault Riffle, Sniper Stock pentru armele din categoria Sniper. Tipurile disponibile sunt common, rare si epic.
HOP-UP Attachments
Aceste atasamente sunt speciale, nu sunt disponibile pentru fiecare arma din joc si sunt doar de tip epic si legendary.
Atasamente HOP-UP cu raritate epic:
Precision Choke. Acesta este disponibil doar pentru Peackeeper si Triple Take. Scopul acestu atasament este de a restrange imprastierea alicelor.
Selectfire Receiver. Prowler si Havoc sunt singurele arme din Apex Legends care primesc acest atasament. In cazul lui Prowler, care trage in modul burst, daca se pune acest atasament pe ea devine disponibil si modul full auto, transformand-o in cel mai bun SMG din Apex Legends. In cazul lui Havoc, elimina viteza golntului, acesta atingand instant tinta.
Skullpiercer Rifling. Acest atasament mareste damage-ul la cap si este disponibil numai pentru Wingman si Longbow.
Atasamente HOP-UP cu raritate legendary:
Turbocharger. Este un atasament disponibil pentru armele Devotion si Havoc, ambele fiind arme cu munitie energy. Turbocharger micsoreaza acel delay de la inceput cand cele doua arme trag gloantele mai greu.
Tinte
Common. Acest tip de tinta poate fi pusa pe orice arma din joc si este destinat luptelor de aproape. Sunt doua tinte in aceasta categorie: 1x HOLO si 1x HCOG Classic.
Rare. La fel ca in cazul precedent, si acest tip de tine se potriveste cu orice arma si avantajeaza utilizarea in luptele de aproape. Aceasta categorie include tintele 2x HCOG Bruiser si 1x-2x Variable Holo (cu zoom variabil).
Epic. In aceasta caregorie de raritate avem 4 tinte, insa nu toate se potrivesc pe orice tip de arma. 3x HCOG Ranger este singura tinta care se potriveste cu toate tipurile de arme. 2x-4x Variable AOG cu zoom variabil este disponibil doar pentru armele din categoriile SMG, LMG, Assault Riffle si Sniper. 4x-8x Variable Sniper care este destinat utilizarii numai pe armele Sniper. 6x Sniper care este compatibil doar cu armele din categoria Sniper.
Legendary. In aceasta caregorie avem doar doua tinte.
Digital Threat care poate fi folosit doare pe armele din categoria Pistol, SMG si Shootgun.
4x-10x Digital Sniper Threat care poate fi utilizat numai pe armele Sniper.
Armura
In Apex Legends, armura este constituita din vesta si casca. Spre diferenta de alte jocuri, armura din Apex nu se poate distruge. Daca cineva trage in ea, aceasta devine irelevanta pentru ca si-a consumat energia. Se poate insa reincarca cu Shield Cells. Armura nu scade din damage-ul incasat ci doar aduce puncte in plus la viata.
Fiecare jucator incepe cu 100 de puncte de viata, puncte care pot creste datorita tipului de armura folosit.
Cand jucatorul are un tip de armura pe el, vor aparea intre 2 si 4 liniute pline deasupra vietii. Fiecare dintre aceste liniute reprezinta 25 de puncte de viata in plus.
Ca si in cazul altor obiecte din Apex Legends, si armura este impartita conform raritatii.
Common Level 1
Cea mai slab tip de armura iti aduce doua liniute colorate in gri, deci 50 de puncte in plus la viata.
Rare Level 2
Aceasta armura aduce 3 liniute colorate in albastru, reprezentand un total de 75 puncte in plus la viata.
Epic Level 3
4 liniute de culoare mov, insumand un total de 100 de puncte.
Legendary Level 4
Aceasta armura aduce 4 liniute colorate in galben, cu un total de 100 de puncte ca la armura precedenta. Diferenta fata de Level 3 , e ca acest tip de armura se incarca complet daca omori inamicul prin “finnisher”.
Castile in Apex Legends
Spre diferenta de vesta, casca nu iti aduce puncte de viata insa reduce damage-ul primit in cap. Castile nu isi pierd din putere si iti va aduce acelasi aport pe perioada intregului joc.
Casca Leve 1 reduce damage-ul cu 7.25%.
Level 2 cu 12.5%.
Level 3 cu 25%
Level4 cu 25% plus posibilitatea de a iti regenera mai rapid abilitatile Tactical si Ultimate.
Knokdown Shield
Acesta are rolul de a proteja jucatarul cand e cazut, si vine in 4 variante, in functie de raritate:
Common: blocheaza 100 damage
Rare: blocheaza 250 damage
Epic: blocheaza 750 damage
Legendary: blocheaza 750 damage si jucatorul are posibilitatea de a se resuscita singur.
Damage in Apex Legends
Atunci cand lovesti un inamic in Apex Legends, apare pe ecran damage-ul dat in anumite culori. Aceste culori sunt foarte importante pentru ca iti spun ce fel de armura are inamicul.
Culoare rosie – inamicul nu are niciun fel de armura.
Culoarea alba – inamicul are armura Level 1
Culoare albastra – inamicul are armura Level 2
Culoare mov – inamicul are culoare Level 3
Culoare galbena– indica ca inamicul are Armura Level 4 insa poate indica si faptul ca ai dat un head-shot.
Jocul are un sistem de sunete pentru fiecare tip de armura lovit si pentru head-shot. Astfel, poti face diferenta intre ce tip de armura ai lovit si prin sunet. Atunci cand o armura ajunge la 0 puncte de viata, se aude un sunet special ca si cand s-ar sparge un geam.
Obiecte de vindecat
Syringe vindeca 25 HP, timpul necesar utilizarii fiind de 5 secunde.
Med Kit vindeca 100 HP, timp necesar 8 secunde.
Shield Cell reincarca armura cu 25 Shield, timp necesar 3 secunde.
Shield Battery reincarca armura cu 25 Shield, timp necesar 5 secunde.
Phoenix Kit vindeca 100 HP si reincarca 100 Shield, timp necesar 10 secunde.
Ultimate Accelerant reincarca 20% din abilitatea Ultimate, timp necesar 7 secunde.
Sistemul de recompense si banii in Apex Legends
La baza sistemului de recompense in Apex Legends se afla punctele de experienta. Aceastea le primesti dupa fiecare joc, insa numarul lor depinde de performantele din joc. Daca jucatorul are performante bune in jocuri, poate accesa mai repede urmatoarele nivele si poate obtine recompensele pe care jocul le acorda.
Apex Pack
Acestea sunt niste cutii, fiecare continand 3 obiecte diferite pe care jucatorii le primesc cand ajung la un anumit nivel.
Un jucator poate primi un total de 45 de Apex Packs pana la nivelul 100. Dupa ce jucatorul a ajuns la nivelul 100, mai poate obtine Apex Packs doar prin achizitie cu Apex Coins. Pretul unei cutii este de 100 Apex Coins.
Pana la nivelul 20, jocatorul primeste in Apex Packs pentru fiecare nivel trecut. Intre nivelul 20 si 50, jucatorul primeste un Apex Pack la fiecare doua nivele trecute. Intre nivelul 50 si 100, jucatorul primeste recompensa din 5 in 5 nivele.
Obiectele primite sunt diferite de fiecare data, astfel jucatorul nu va intampina situatii in care sa aiba duplicat la skinuri, bannere etc.
Un Apex Pack contine trei obiecte, care pot consta in Crafting Metals, skinuri pentru arme sau legende, legend finishers, intro quips, kill quips.
Ca si atasamentele sau armurile gasite in tinpul jocului, obiectele din Apex Packs sunt impartite in functie de raritate: common, rare, epic si legendary. Functia lor este strict cosmetica, de aspect, si nu aduce avanteje in joc.
Sansa de a obtine un obiect din categoria “rare, epic sau legendary”este de 100%. Sansa de a obtine obiect din categoria epic sau legendary este de 24.8%, iar din categoria legendary este de 7.4%.
Crafting Metals
Crafting Metals pot fi utilizate in deblocarea de skinuri pentru arme sau pentru eroi, bannere etc. Exista o singura modalitate prin care poti obtine crafting metals. Acestea pot fi gasite doar in Apex Packs.
Monedele din joc
Sunt doua tipuri de monede in joc: cele pe care le primesti jucand (legend tokens) si cele pe care le cumperi cu bani reali (apex coins).
Lengend Tokens
Jucatorul primeste legend tokens in momentul cand trece de la un nivel la altul. Acestea pot fi folosite la achizitionarea de noi legende (eroi). Un jucator primeste 600 de legend tokens cu fiecare nivel avansat.
Apex Coins
Apex Coins sunt banii din joc si pot fi achizitionati numai cu bani reali. Cu Apex Coins poti achizitiona Apex Packs, anumite skinuri disponibile in magazin precum si legende (eroi).
Ghidul hartii din Apex Legends
Momentan, exista o singura harta, King’s Canyon. Cunoasterea hartii este foarte importanta, pentru ca alegerea locului corect pentru saritura din nava poate aduce un loot bun atat pentru tine cat si pentru colegii din echipa.
Zonele marcate pe harta nu ofera aceeasi probabilitate de a gasi loot bun. In Apex Legends, probabilitatea de a gasi loot mai bun este impartit pe zone si imparit pe urmatoarele categorii: high-tier loot, mid-tier loot si low tier loot.
Hot Zone. Este reprezentata de un cerc albastru si este zona cu cea mai mare probabilitate de a gasi obiecte legendary. Nu este o zona fixa, ea se schimba la inceputul fiecarui joc.
Nava. In afara de nava din care sari, mai e o nava care pluteste deasupra hartii. Nava va ateriza la un moment dat intr-un punct al hartii. Este unul dintre cele mai frecventate locuri de sarit, mai multe echipe disputandu-si suprematia asupra navei in fiecare joc. Pe aceasta se gaseste loot High Tier insa, desi lootul este de calitate, nu este de fiecare data suficient pentru toti membrii echipei.
Water Treatment. High-tier loot
Prima locatie despre care vorbim este Water Treatment. Loog high-tier, suficient pentru intreaga echipa. Zona este destul de compacta si poate fi parcursa destul de rapid. Balonul amplasat acolo permite echipei sa-si schimbe rapid pozitia in oricare dintre locurile apropiate, ca Skull Town, Thunderdome sau Market. Un zipline te poate aduce aproape de Repulsor.
Thunderdome. High-tier loot
Pozitionat la vest de Water Treatment, Thunderdome este format din mai multe custi dintre care una suspendata. Zona este foarte deschisa si destul de periculoasa. Un Respown Beacon este amplasat aici. Locatii care pot fi atacate din Thunderdome sunt Skull Town sau Water Treatment, daca cercul permite.
Skull Town. Mid-tier loot
Skull Town este o zona destul de populara datorita volumului mare loot, chiar daca acesta este mid-tier. Zona este compusa din vreo 20 de cladiri, multe din ele cu etaj, pasarele care fac legatura intre cladiri, acoperisuri cu loot. Zona spre care te poti indrepta de aici este Market sau Thunderdome.
Market. Low-tier loot
Aceasta zona aproape de Skull Town, are destul loot pentru o echipa insa sa nu te astepti sa gasesti lucruri de buna calitate.
Artillery Battery. High-tier loot
Cel mai nordic punct al hartii, Artillery Battery face parte din clasa high-tier in ceea ce priveste lootul. Aici veti gasi o abundenta de arme, armuri si diferite atasamente, suficient pentru toata echipa. Zona este destul de intinsa, cu zone mari descoperite intre zonele de loot. Sunt 6 cladiri mari, 3 mici si mai multe suplly crates. Un respawn becon este prezent unde iti poti invia colegii din echipa. In apropiere este si un balon care te poate ajuta sa parasesti rapid zona. Un tunel face legatura intre Artillery si Cascade, insa lutul din tunel este low-tier.
Cascades. Mid-tier loot
Cascades se afla jumatate pe uscat, jumatate pe apa. O zona dificila de sarit la inceput deoarece aceasta este inconjurata de zone cu high-tier loot, iar echipele pe care le vei intalni destul de rapid vor fi mai bine echipate ca tine.
Slum Lames. Mid-tier loot
Situata in extrema nord-vestica a hartii, Slum Lanes este o zona cu multe cladiri si foarte intinsa ca suprafata. Loot destul pentru intreaga echipa insa locatia este de nivel midle-tier.
The Pit. High-tier loot
Imediat sub Slum Lames se afla The Pit. Desi lootul este de inalta calitate, acesta se gaseste intr-un numar destul de redus fata de alte locatii.
Relay. High-tier loot
Relay este pozitionat in extrema nord-estica a hartii. Este o zona destul de deschisa, cu putine cladiri inchise insa cu loot foarte bun.
Westlands. Mid-tier loot
Situata chiar sub Relay, Westlands este o zona interesanta care poate fi vizitata in continuare lui Relay. Destul loot pentru toata echipa, de nivel mid-tier.
Swamps. High-tier loot
Swamps este cea mai estica locatie de pe harta. Asa cum spune si numele, este formata dintr-o zona mlastinoasa foarte intinsa. Cladurile sunt suspendate insa exista acele sfori (zipline) care fac legatura intre anumite cladiri.
Repulsor. High-tier loot
Repulsor are loot destul, pozitie interesanta pe harta si este legat de Hydro Dam, Hydro avand insa loot low tier.
Bunker.High-tier loot
Situat langa raul care serpuieste mijlocul hartii, Bunker poate oferi o cale de scapare din aceasta zona periculoasa. Chiar daca are loot high tier, nu toti membri echipei vor pleca multumiti de aici.
Hydro Dam. Low-tier loot
Aceasta locatie imensa este un loc foarte popular pentru echipe. Locatie este low tier insa cu mult loot si ofera posibilitatea de a ataca alte locatii importante, in functie de evolutia cercului.
Airbase. High-tier loot
Airbase este situat in vestul hartii. Are in apropiere in oras micut iar zone importante care pot fi atacate de aici sunt Runoff si Bunker. Este format din avioane si cladiri mici iar lootul gasit aici este suficient pentru toata echipa.
Runoff. High-tier loot
Runoff este un complex de tratare a deseurilor menajere. Complexul este format din cateva cladiri mari cu etaj, unele cu sfori pentru a permite deplasarea mai rapdia intre ele. De aici se poate pleca rapid la Airbase, Slum Lakes sau The Pit.